x 
Kundvagn - 0,00 kr

  • Kundvagnen är tom

Fullständiga köpvillkor hos LIVING STUDIO

Gällande fr.o.m. 2017-02-24 (Senaste tidigare version 2016-05-31)

Hos LIVING STUDIO kan du handla lugnt. Som privatperson, får du alltid 90 dagars öppet köp på varor till ordinarie pris. Du betalar 49 kr i enhetsfrakt oavsett hur mycket du handlar. Köp för minst 500 kr i varuvärde, levereras fraktfritt till privatperson. Vissa varor, som t ex SECRIDs korthållare, levereras alltid fraktfritt till privatperson oavsett varans pris.
Minsta fraktkostnad för företag som väljer annat betalningssätt än Klarna som privatperson, t ex faktura som företag, är alltid 49 kr. Om du beställer åt företag och vill ha paket som ej ryms i brevlåda eller box, ej heller vill hämta på DHL:s Servicepoint eller Postnords utlämningsställen, meddelar du detta i "Önskemålsrutan" som finns i kassan. Vi debiterar dig då den faktiska kostnaden för frakten. Minsta fraktkostnad för företag är 49 kr.

Säkerhet för våra kunder är viktigt, därför använder vi den allra senaste SSL-krypteringsteknologin. All personlig data och kreditkortsuppgifter krypteras och kan inte läsas av utomstående. Du kan se om en webbsida är krypterad genom att kolla i din webbläsares adressfönster. Där ska stå https: någonstans före domännamnet och i vissa webbläsare visas en symbol av ett hänglås.
För att få handla i vår webbshop måste du ha fyllt 18 år.

Öppet köp

Vi erbjuder 90 dagars öppet köp och full återbetalning för varan, ej frakter, på alla varor förutom presentkort vid oanvänd vara med obruten förpackning. Du har även full returrätt av ”provad vara” men då görs ett avdrag efter en bedömning av oss, hur mycket varan är värd som begagnad. Öppet köp gäller ej företag.

Returer

Som kund står du för alla faktiska fraktkostnader när det gäller ett ångrat köp. Vill du utnyttja öppet köp, måste du först meddela oss så att du kan få returinstruktioner. Skicka sedan tillbaka varan väl förpackad tillsammans med kopia på kvitto eller följesedel och anmärkning om att du vill utnyttja öppet köp. Vi accepterar aldrig returer utan föregående kontakt. Alla återbetalningar sker till samma konto som de betalats via.
Returadressen är:
Nalepa Design AB - LIVING STUDIO
Getingevägen 54
222 41 Lund

Leveransmetoder

Posten Varubrev: De flesta paket under 1 kg, skickar vi med Postens Varubrev. Det betyder snabba och säkra leveranser. Du får ett SMS till din mobiltelefon när ditt paket ankommit närmaste utlämningsställe för Posten/Postnord. Alltså är det av vikt att du uppger ett mobilnr vid orderläggning. Dock, får du din avisering till din Epostadress om vi saknar ett mobilnr.
Om paketet är av sådan storlek att det ryms i din brevlåda, delas det normalt ut direkt av din brevbärare, dagen efter det skickats från oss. Undantagsvis, skickas din vara med A-post. Beställningar av denna varustorlek före kl 17.00, expedieras, packas och skickas samma dag. Fungerar allt på postterminalerna som det ska, får du din försändelse dagen därpå. (Vi som avsändare kan dock aldrig garantera detta.) För leverans till svårtillgänglig glesbygd kan leveranstiden vara en dag extra utöver vad som anges nedan.


DHL Servicepoint: Leverans av paket tyngre än 1 kg sker med DHL till deras Service Point. DHL Servicepoint är DHL:s tjänst för paket till privatpersoner. Total leveranstid på 1-3 arbetsdagar. Det finns cirka 1 300 ombud som du hittar över hela landet på platser du besöker varje dag; affären runt hörnet, din närmaste bensinstation eller kiosk.
Företag kan efter önskemål få sitt paket skickat till sin fysiska leveransadress - denna önskan måste då meddelas oss och vi debiterar fraktkostnaden enligt vår taxa hos DHL.

Hur lång tid tar det för ett inrikespaket att komma fram? Ordrar som kommer in före kl 13.00 på arbetsdagar skickas för det mesta samma dag. Försändelsen når normalt mottagarens DHL Servicepoint nästa vardag efter att godset hämtats hos oss. Detta sker någon gång mellan kl 13.30 och 15.30. Till vissa orter kan det dröja ytterligare en vardag.

Hur hämtar jag ut paketet? När du fått en avisering från DHL om att paketet finns att hämta ut hos ett ombud tar du med dig sändningsnumret och legitimation. I aviseringen framgår det till vilket ombud paketet har levererats.
Vem är ansvarig för paketet? DHL ansvarar för paketet från det att det lämnats in till att det lämnats ut.
Vad händer om ett paket inte hämtas ut av mottagaren? Paketet ligger kvar hos ombudet i 14 dagar. Efter en påminnelse ca första veckan, skickas det tillbaka till DHL.
Vad gör jag om paketet skadats?  Kontakta DHL:s kundservice 0771-345 345 och uppge ditt sändningsnummer så hjälper de dig. Men kom ihåg att alltid inspektera paketet direkt på utlämningsstället för eventuella yttre skador. Finner du några, ska du omgående påpekade detta till utlämnaren som är skyldig att registrera din anmälan.
Vad gör jag om jag glömt ID-handling när jag ska hämta ut paket? För att hämta ut paket krävs legitimation av den som hämtar ut paketet. Paketet kan hämtas ut av någon annan än mottagaren som då ska kunna uppge sändningsnummer och visa legitimation.

Hämta själv vid vårt lager.
Om du valt detta alternativ och betalning mot faktura, ska du tänka på att hämta dina varor senast inom 5 dagar. Sedan makuleras din order automatiskt om du inte hör av dig till oss och ber om längre liggetid.

Fri leverans inom 5 km från Lunds centrum. Efter överenskommelse via SMS, telefonsamtal eller E-post, levererar vi dina varor personligt till din dörr. Har du en brevlåda som vi kommer åt och som rymmer ditt paket, kan vi så klart lägga ditt paket där, utan att du behöver vara hemma.

Betalning

Kortbetalning sker säkert hos. Vi använder ***3D-Secure. Det går bra att betala med Visa och Mastercard. Kortbetalning väljer du efter att du bekräftat din beställning i Klarnakassan.
Betalning direkt från ditt bankkonto. Detta alternativ väljer du efter att du bekräftat din beställning i Klarnakassan.
Klarna Faktura 14 dagar netto från det att vi expedierat din order. Om betalning ej sker i tid, skickas en påminnelse. Påminnelseavgift om 60:- påföres samt dröjsmålsränta på 24%/år). Därefter går ärendet till inkasso. Alla bedrägerier eller försök därtill, polisanmäls med rättslig följd. Klarna, bolaget bakom Fakturera mig, ger dig ofta möjligheten att delbetala ditt köp mot avgift, även om du inte gjort detta val från början. Klarna erbjuder även avbetalning eller ibland kampanjer med längre betaltid. Avgifter kan då tillkomma.
Paypal Väljer du Paypal i kassan länkas du direkt till din Paypalsida och kan enkelt och mycket säkert genomföra din betalning där.
Swish Välj Swish-betalning i kassan. Gör överföringen via din mobilapp. Efter en stund bekräftas din inbetalning och din order expedieras.
Företagsfaktura Gäller endast för Aktiebolag, Myndigheter t ex stat och kommun.

Outlösta paket som kommer i retur till oss

Om du struntar i att hämta ut ett paket och det kommer i retur till oss kostar det upp till 400 kr. Detta är en avgift vi måste ta ut eftersom det motsvarar våra kostnader till DHL och administration. Om du sedan vill att paketet ska återsändas till dig, får du även betala den faktiska kostnaden för frakten till dig igen. Allt mellan 50 kr och kanske upp till 200 kr, beroende på DHL:s eller Postens taxa. Du måste meddela oss inom 10 dagar så att vi vet hur du vill att vi ska göra.
Tänk därför på att inte beställa något från oss om du vet att du ska resa bort en längre tid inom det närmaste. Du kan naturligtvis beställa och meddela oss under vilken tid du önskar leverans.

Reklamationer

Om en vara är felaktig eller felexpedierad skall mottagaren eller beställaren kontakta Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. alternativt ringa vår kundtjänst 070-666 47 97 (vardagar 10-17) och meddela felet så snart som möjligt. Då får ni hjälp med retur och/eller makulering av faktura. Om du skickar mail, specificera aktuell produkt och beskriv problemet.
Beställarens kundnummer, order- och ev fakturanummer måste också anges.
Vi accepterar inte returförsändelser vi inte fått någon förhandsinformation om. Den som returnerar en felaktig vara står för transportrisk, men ej för returportot, det står LIVING STUDIO för. Returer kan även lämnas in vid vårt lager i Lund, Getingevägen 54.

Vi påminner om att det alltid kan vara värt att slå oss en signal eller skicka ett mail till oss om en vara inte motsvarar dina förväntningar eller vad som helst annat om varor du köpt av oss. Ibland kan lösningen vara mycket enkel.
Vid transportskada där DHL stått för transporten. Anmälan av transportskada ska ske direkt till DHL på 0771-345 345 där ett skadenummer skall erhållas.

Till syvende och sist, tar vi alltid fullt ansvar för problem som kan uppstå, även om du anmält transportskada inom rimlig tid och DHL inte godkänner din reklamation, kan du vända dig till oss så att vi kan hjälpa dig med ärendet. (Glöm dock inte att alltid inspektera ditt paket när du hämtar ut det. Anmärk direkt på utlämningsstället om paketet ser transportskadat ut. Utlämnaren är skyldig att ta upp din anmälan.)

Garanti

Vi lämnar ett  års fabrikationsgaranti och du har dessutom 3 års reklamationsrätt på alla varor köpta i vår webbshop. Om en vara går sönder, ska du kontakta oss inom rimlig tid, gärna inom två veckor från att du upptäckt felet. I första steget avgör vi om varan kan repareras eller om den ska ersättas med en ny eller likvärdig. Om det gäller billiga produkter, bytes dessa oftast till en ny om den finns kvar i vårt sortiment. Om vi måste begära tillbaka en vara som du vill åberopa garanti för, står vi självklart för frakten.

Säkerhet & Sekretess

Vi garanterar att aldrig lämna ut dina personuppgifter eller e-postadress till tredje part, såvida inte särskilda skäl föreligger, t.ex. att polis eller åklagare begär uppgifter. Vi har dock aldrig någon tillgång till lösenord eller kortnummer.

Order från utlandet - International orders from outside Sweden

Contact us before you try to place it! The only items at the moment you can order without contact in advance, are under the weight of 1 kg (total shipment package), like watches, magnets and wallets. We are sorry, but we can only accept Nordic credit cards. Please pay with PayPal, if possible. (when you don't have a Nordic credit card) Please contact us via Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. to be informed if you are uncertain of the shipment's total weight.

Övrigt

Vi förbehåller oss rätten att ändra våra priser och villkor utan varsel. Det viktigt att du tar del av våra aktuella villkor innan du gör en beställning. Det är villkoren och priserna vid beställningstillfället som gäller. Vi reserverar oss för uppenbart felaktiga priser, uppgifter och slutförsäljning.
LIVING STUDIOs juridiska namn är Nalepa Design AB och har org nr 556468-3968. (VAT SE556468396801)
***
3D Secure är en säkerhetslösning för kortbetalningar på Internet som validerar att det är kortets ägare som genomför betalningen.
Trygghet för dig som konsument
Genom att vara ansluten till 3D Secure ökar tryggheten för dig som konsument. 3D-secureanslutna e-handelsplatser kräver nämligen att du anger ditt lösenord förutom kortnumret för att släppa igenom en betalning. Därigenom förhindras missbruk av kortet via stulna kortnummer etc.
Kontakta din bank
Som kortinnehavare kontaktar du din bank om du vill ansluta ditt kontokort till 3D Secure. Därefter får du en identifieringsmetod som du använder vid köp. Det kan vara ett lösenord som du anger vid köpet.
Priser publicerade på Prisjakt.nu. Priser publicerade på prisjämförelsesajten prisjakt.nu, uppdateras inte omgående hos dem, vid en prisjustering hos oss. Därför kan det ibland hända att det aktuella priset kan vara antingen lägre eller högre. Det är inget som vi från vår sida kan styra. Prisjakt.nu läser inte våra prisfiler ungefär en gång per dygn.
Tvister - Klagomål Fr.o.m. 2016 gäller nya regler för E-handel inom EU. Nedan finns länkar till information om detta.
Allmänna Reklamationsnämnden
Online Dispute Resolution Väl där, klickar du vidare på önskat språk.

Taggar: Fullständiga Köpvillkor hos Living Studio

International

International orders

Please click the link above and read carefully. Thank you! 

 x 
Kundvagn - 0,00 kr

  • Kundvagnen är tom