x 
Kundvagn - 0,00 kr

  • Kundvagnen är tom

Fullständiga köpvillkor hos LIVING STUDIO

Gällande fr.o.m. 2018-05-16 med GDPR om personuppgifter. (Senaste tidigare version 2017-11-17)

Hos LIVING STUDIO kan du handla lugnt. Som privatperson, får du alltid 90 dagars öppet köp på varor till ordinarie pris. Du betalar 49 kr i enhetsfrakt oavsett hur mycket du handlar. (Magnetiska Diskmaskinsskyltar endast 29 kr.) Köp för minst 500 kr i varuvärde, levereras fraktfritt till privatperson. Vissa varor, som t ex SECRIDs korthållare, Koruma och Bellroy -plånböcker levereras fraktfritt till privatperson oavsett varans pris.
Minsta fraktkostnad för företag som väljer annat betalningssätt än Klarna som privatperson, t ex faktura som företag, är alltid 49 kr. Om du beställer åt företag och vill ha paket som ej ryms i brevlåda eller box, ej heller vill hämta på DHL:s Servicepoint eller Postnords utlämningsställen, meddelar du detta i "Önskemålsrutan" som finns i kassan. Vi debiterar dig då den faktiska kostnaden för frakten. Minsta fraktkostnad för företag är 49 kr.

Säkerhet för våra kunder är viktigt, därför använder vi den allra senaste SSL-krypteringsteknologin. All personlig data krypteras och kan inte läsas av utomstående. Kreditkortsnummer och personnummer hanteras inte hos oss alls, utan möjligen hos Klarna när du väljer vissa av deras betalsätt.
Du kan se om en webbsida är krypterad genom att kolla i din webbläsares adressfönster. Där ska stå https: någonstans före domännamnet och i vissa webbläsare visas en symbol av ett hänglås.
För att få handla i vår webbshop måste du ha fyllt 18 år.

Öppet köp

Vi erbjuder 90 dagars öppet köp och full återbetalning för varan, ej frakter, på alla varor utom presentkort vid oanvänd vara med obruten förpackning. Du har även full returrätt av ”provad vara” men då görs ett avdrag efter en bedömning av oss, hur mycket varan är värd som begagnad. Öppet köp gäller ej företag.

Returer

Vill du utnyttja öppet köp, måste du först meddela oss så att du kan få returinstruktioner, detta bl a för att erbjuda dig en returfraktsedel för egen utskrift via en länk från Postnord - ofta till lägre kostnad än du själv kan ordna som privatperson. Skicka sedan tillbaka varan väl förpackad tillsammans med kopia på kvitto, faktura eller följesedel och anmärkning om att du vill utnyttja öppet köp, eller för all del vid byte, med information vad du vill byta till. Alla återbetalningar sker till samma konto som de betalats via. Som kund står du för returfraktkostnader när det gäller ett ångrat köp. Vi har tyvärr ingen möjlighet att hämta ut returvaror hos ombud - det betyder att om du ombesörjer returfrakten på egen hand, måste du se till att försändelsen levereras till vår adress.
Returadressen är:
Nalepa Design AB - LIVING STUDIO
Getingevägen 54
222 41 Lund

Leveransmetoder

Postnord Varubrev, A-post och MyPack Collect: De flesta paket skickar vi med Postnord. Det betyder snabba och säkra leveranser. Du får ett SMS till din mobiltelefon när ditt paket ankommit närmaste ombud för Postnord. Alltså är det av vikt att du uppger ett mobilnr vid orderläggning. Dock, får du din avisering till din E-postadress om vi saknar ett mobilnr. Försändelser som ryms i din brevlåda, såsom skyltar, korthållare och plånböcker delas som regel ut direkt i din brevlåda. Det är därför av stor vikt att du anger 100% korrekt leveransadress vid din beställning. Observera detta extra noggrannt om du t ex nyligen flyttat, bor tillfälligt hos någon annan eller linande. Ange ev en C/O-adress. Ryms ditt paket inte i brevlåda, får du hämta det hos ditt närmaste Postnordombud. Du får då en avisering via SMS om du angivit ditt mobiltelefonnr - i annat fall till din E-post.
Vi packar och skickar varor samma dag som vi får din beställning. För paket som kan skickas med Postnord Varubrev eller A-post, gäller kl 17 som senaste ordertid. För paket som är lite större och skickas med MyPack Collect, gäller kl 13 som senaste beställningstid. Efter dessa tidpunkter skickas paketen nästkommande vardag. Leveranstid med Postnord är 1-3 dagar. Oftast går det på en dag. Till vissa orter, Gotland och landsbygd, kan leveranstiden vara en eller två dagar längre. 


DHL Servicepoint: Leverans av vissa större paket kan ske med DHL till deras Service Point. DHL Servicepoint är DHL:s tjänst för paket till privatpersoner. Total leveranstid på 1-3 arbetsdagar. Det finns cirka 1 300 ombud som du hittar över hela landet på platser du besöker varje dag; affären runt hörnet, din närmaste bensinstation eller kiosk.
Företag kan efter önskemål få sitt paket skickat till sin fysiska leveransadress - denna önskan måste då meddelas oss och vi debiterar fraktkostnaden enligt vår taxa hos DHL.

Hur lång tid tar det för ett inrikespaket att komma fram? Ordrar som kommer in före kl 13.00 på arbetsdagar skickas för det mesta samma dag. Försändelsen når normalt mottagarens DHL Servicepoint nästa vardag efter att godset hämtats hos oss. Detta sker någon gång mellan kl 13.30 och 15.30. Till vissa orter kan det dröja ytterligare en vardag.

Hur hämtar jag ut paketet? När du fått en avisering från DHL om att paketet finns att hämta ut hos ett ombud tar du med dig sändningsnumret och legitimation. I aviseringen framgår det till vilket ombud paketet har levererats.
Vem är ansvarig för paketet? DHL ansvarar för paketet från det att det lämnats in till att det lämnats ut.
Vad händer om ett paket inte hämtas ut av mottagaren? Paketet ligger kvar hos ombudet i 14 dagar. Efter en påminnelse ca första veckan, skickas det tillbaka till DHL.
Vad gör jag om paketet skadats?  Kontakta DHL:s kundservice 0771-345 345 och uppge ditt sändningsnummer så hjälper de dig. Men kom ihåg att alltid inspektera paketet direkt på utlämningsstället för eventuella yttre skador. Finner du några, ska du omgående påpekade detta till utlämnaren som är skyldig att registrera din anmälan.
Vad gör jag om jag glömt ID-handling när jag ska hämta ut paket? För att hämta ut paket krävs legitimation av den som hämtar ut paketet. Paketet kan hämtas ut av någon annan än mottagaren som då ska kunna uppge sändningsnummer och visa legitimation.

Hämta själv vid vårt lager.
 Om du valt detta alternativ och betalning mot faktura, ska du tänka på att hämta dina varor senast inom 5 dagar. Sedan makuleras din order automatiskt om du inte hör av dig till oss och ber om längre liggetid.


Betalning

Kortbetalning väljer du i Klarnakassan. Du kan betala med de flesta vanligaste kredit- och betalkorten. Visa, Master Card och American Express.
Betalning direkt från ditt bankkonto. Detta alternativ väljer du efter att du bekräftat din beställning i Klarnakassan.
Klarna Faktura 14 dagar netto från det att vi expedierat din order. Om betalning ej sker i tid, skickas en påminnelse. Påminnelseavgift om 60:- påföres samt dröjsmålsränta på 24%/år). Därefter går ärendet till inkasso. Alla bedrägerier eller försök därtill, polisanmäls med rättslig följd. Klarna, bolaget bakom Fakturera mig, ger dig ofta möjligheten att delbetala ditt köp mot avgift, även om du inte gjort detta val från början. Klarna erbjuder även avbetalning eller ibland kampanjer med längre betaltid. Avgifter kan då tillkomma.
Paypal Väljer du Paypal i kassan länkas du direkt till din Paypalsida och kan enkelt och mycket säkert genomföra din betalning där. Glöm inte att ange ditt mobilnummer i beställningsformuläret! Det underlättar avisering vid leverans.
Swish Välj Swish-betalning i kassan. Gör överföringen via din mobilapp. Efter en stund bekräftas din inbetalning och din order expedieras. Ytterligare information om Swishbetalning finns här.
Företagsfaktura Gäller endast för Aktiebolag, Myndigheter, t ex stat och kommun. Avgift för pappersfaktura skickad till annan adress än leverans, kan tillkomma.

Outlösta paket som kommer i retur till oss

Om du struntar i att hämta ut ett paket och det kommer i retur till oss kan det kosta ända upp till 400 kr. Detta är en avgift vi måste ta ut eftersom det motsvarar våra kostnader till våra Logistic-partners och administration. Om du sedan vill att paketet ska återsändas till dig, får du även betala den faktiska kostnaden för frakten till dig igen. Allt mellan 50 kr och kanske upp till 200 kr, beroende på DHL:s eller Postens taxa. Du måste meddela oss inom 10 dagar så att vi vet hur du vill att vi ska göra. 
Tänk därför på att inte beställa något från oss om du vet att du ska resa bort en längre tid inom det närmaste. Du kan naturligtvis beställa och meddela oss när du tidigast önskar leverans.

Reklamationer

Om en vara är felaktig eller felexpedierad skall mottagaren eller beställaren kontakta Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. alternativt ringa vår kundtjänst 070-666 47 97 (vardagar 10-17) och meddela felet så snart som möjligt. Då får ni hjälp med retur och/eller makulering av faktura. Om du skickar mail, specificera aktuell produkt och beskriv problemet.
Beställarens kundnummer, order- och ev fakturanummer måste också anges. 
Vi accepterar inte returförsändelser vi inte fått någon förhandsinformation om. Den som returnerar en felaktig vara står för transportrisk, men ej för returportot, det står LIVING STUDIO för. Returer kan även lämnas in vid vårt lager i Lund, Getingevägen 54.

Vi påminner om att det alltid kan vara värt att slå oss en signal eller skicka ett mail till oss om en vara inte motsvarar dina förväntningar eller vad som helst annat om varor du köpt av oss. Ibland kan lösningen vara mycket enkel.
Vid transportskada där DHL stått för transporten. Anmälan av transportskada ska ske direkt till DHL på 0771-345 345 där ett skadenummer skall erhållas.

Till syvende och sist, tar vi alltid fullt ansvar för problem som kan uppstå, även om du anmält transportskada inom rimlig tid och DHL inte godkänner din reklamation, kan du vända dig till oss så att vi kan hjälpa dig med ärendet. (Glöm dock inte att alltid inspektera ditt paket när du hämtar ut det. Anmärk direkt på utlämningsstället om paketet ser transportskadat ut. Utlämnaren är skyldig att ta upp din anmälan.)

Garanti

Vi lämnar ett  års fabrikationsgaranti och du har dessutom 3 års reklamationsrätt på alla varor köpta i vår webbshop. Om en vara går sönder, ska du kontakta oss inom rimlig tid, gärna inom två veckor från att du upptäckt felet. I första steget avgör vi om varan kan repareras eller om den ska ersättas med en ny eller likvärdig. Om det gäller billiga produkter, bytes dessa oftast till en ny om den finns kvar i vårt sortiment. Om vi måste begära tillbaka en vara som du vill åberopa garanti för, står vi självklart för frakten.

Säkerhet & Sekretess - GDPR

Vi garanterar att aldrig lämna ut dina personuppgifter eller e-postadress till tredje part, såvida inte särskilda skäl föreligger, t.ex. att polis eller åklagare begär uppgifter. Vi har dock aldrig någon tillgång till lösenord eller kortnummer.

PERSONUPPGIFTER SOM VI SPARAR (GDPR)

Ansvarig för personuppgifter är LIVING STUDIO med juridisk firma NALEPA DESIGN AB. Kontakt vi E-post: Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.eller telefon vardagar kl 10-17: 070-666 47 97

Därför samlar vi in och sparar vissa personuppgifter

Vi vill att du bekantar dig med nedanstående text eftersom du godkänner och intygar att du läst innehållet i under ditt besök på vår sajt och för att vi ska kunna sluta ett avtal med dig.
De personuppgifter vi sparar digitalt används för att hantera våra kunders ordrar - Dessa innehåller Namn, (ev firmanamn) postadress, leveransadress, IP-adress, E-postadress samt telefonnummer. Företags organisationsnummer kan sparas då vi fakturerar ur vårt eget system. Vi varken ber om eller hanterar några personnummer, däremot hanterar och sparar Klarna personnummer om du valt att betala via dem. Kunder som valt att betala sina ordrar med betaltjänsten Paypal, kan det finnas personuppgifter om hos detta företag. När du betalar med Swish, kan personuppgifter inhämtas av din bank och vi får även veta vilket mobiltelefonnummer som är knutet till betalningen.

Vi använder oss av av en tjänst för kundömdömen som heter Trustpilot. Efter varje order skickas en förfrågan till våra kunder via E-post, om de önskar att betygsätta och ge LIVING STUDIO ett omdöme. Detta skickas i regel automatiskt efter ca sex dagar. Om inget svar kommer från kunden inom ca sju dagar, skickas en påminnelse, varefter inga fler utskick görs. Personuppgifterna hanteras av Trustpilot. Den som lämnar ett omdöme, tillåter Trustpilot att använda personuppgifterna och omdömet. Läs gärna mer under länken som bifogas i mejlet från dem.

Namn, tel och adressuppgifter finns sparade i våra administrationsgränssnitt för hantering av försändelser hos Postnord, DHL och i sällsynta fall vid utlandsförsändelser hos UPS. 

I vår E-postklient sparas orderbekräftelsemejl med kundens uppgifter, likaså sparas övrig E-post från kommunikation med våra kunder till mellan tre och fyra år. Därefter raderas de.

Nämnda uppgifter behövs för att vi ska kunna uppfylla och fullfölja ett avtal med våra kunder. Du ska veta att medan vi lånar dina personuppgifter hanteras de så varsamt som möjligt och endast i det syfte vi beskriver.

Vi sparar s.k. cookies i din webbläsare för att göra din användarupplevelse på vår sajt bättre. Till Google skickas statistik för besökare, din IP-adress men inte namn eller exakt adress, ej heller telefon eller mejladress. Uppgifterna används endast för att vi ska kunna föra en statistik över köp- och klickbeteende bland våra besökare. Uppgifterna leder inte till någon person.

Inga personuppgifter om anställda förutom ägaren finns sparade i våra system.

Fr o m den 25 maj 2018 kommer personuppgifter och digital orderhistorik äldre än tre år att raderas från våra system. Orderhistorik - transaktioner - kommer dock att arkiveras lika länge och på sådant vis som krävs enligt svensk bokföringslag. Det innebär att order- och betalningshistorik sparas på papper i minst sju år.

Inga sparade uppgifter överförs till annat land eller organisation.

För närvarande gör vi inga reklamutskick och skulle detta ändras, kommer vi alltid att be dig om ditt tillstånd och sedan tydligt informera dig om hur du avsäger dig framtida utskick i marknadsföringssyfte.

Digitalt sparade personuppgifter skyddas av en fullständigt krypterad webbsajt - SSL (https). All trafik är krypterad - likaså all E-post som skickas. Det betyder att ingen obehörig kan tolka vår E-posts innehåll.

Om du önskar att vi tar bort sparade personuppgifter om dig, hos oss eller ovan nämnda samarbetsparter, skickar du E-post eller ringer till oss.

Önskar du ett utdrag av dina personuppgifter ur våra system, måste detta ske skriftligen och med din underskrift. (Vi måste vara säkra på att vi delar uppgifterna med just dig.) Vill du rätta någon uppgift, är det naturligtvis vår skyldighet att göra så.

Undantag

Vi kan behöva lämna nödvändig information till myndigheter, om vi är skyldiga enligt lag att göra det och uppfylla rättsliga förpliktelser.
Om det skulle uppstå en rättstvist, kan vi behöva överföra uppgifter till andra parter.
Om vi skulle sälja hela eller delar av verksamheten eller vid en sammanslagning kan vi komma att dela uppgifter med köpare eller säljare.

Order från utlandet - International orders from outside Sweden

Contact us before you try to place it! The only items at the moment you can order without contact in advance, are under the weight of 1 kg (total shipment package), like watches, magnets and wallets. We are sorry, but we can only accept Nordic credit cards. Please pay with PayPal, if possible. (when you don't have a Nordic credit card) Please contact us via Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.to be informed if you are uncertain of the shipment's total weight.

Övrigt

Vi förbehåller oss rätten att ändra våra priser och villkor utan varsel. Det viktigt att du tar del av våra aktuella villkor innan du gör en beställning. Det är villkoren och priserna vid beställningstillfället som gäller. Vi reserverar oss för uppenbart felaktiga priser, uppgifter och slutförsäljning.

LIVING STUDIOs juridiska namn är Nalepa Design AB och har org nr 556468-3968. (VAT SE556468396801)
***
Priser publicerade på Google, Prisjakt och Pricerunner. Publicerade priser uppdateras inte omgående hos dem - vid en prisjustering hos oss kan det alltså dröja ett dygn eller t o m mer innan de visar korrekt pris. Därför kan det ibland hända att det aktuella priset kan vara antingen lägre eller högre. Det är inget som vi från vår sida kan styra.

Tvister - Klagomål Fr.o.m. 2016 gäller nya regler för E-handel inom EU. Nedan finns länkar till information om detta.
Allmänna Reklamationsnämnden 
Online Dispute Resolution Väl där, klickar du vidare på önskat språk.

Fullständiga Köpvillkor hos Living Studio


Copyright 2019 - Alla rättigheter förbehållna. Nalepa Design AB